تربیت ۲ هزار حافظ و قاری قرآن به برکت وقف در گلستان
کد خبر: 4003171
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

تربیت ۲ هزار حافظ و قاری قرآن به برکت وقف در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از تربیت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ حافظ و قاری قرآن در قالب مراکز مجازی حفظ قرآن در مساجد و امامزادگان شاخص به برکت وقف خبر داد.

تربیت ۲ هزار حافظ  و قاری قرآن به برکت وقف در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، ظهر امروز، 16 مهرماه در جمع نمازگزاران گرگان با گرامیداشت دهه وقف بیان کرد: انسان وقتی از دنیا می‌رود و عملش منقطع می‌شود فقط سه چیز از او باقی می‌ماند اینکه عالم و دانشمند باشد و مردم از علمش بهره‌مند شوند و اینکه فرزند صالحی از خود به یادگار بگذارد که نام پدرو مادر را زنده کند و دیگری صدقه جاریه است که مصداق بارز آن وقف است.

وی با بیان اینکه وقف در موضوعات مختلف اعم از اماکن مذهبی، حوزه‌های علمیه، حوزه‌های دانش بنیان، ازدواج و اشتغال جوانان و رفع گرفتاری‌ها کاربرد دارد افزود: اگر امروز سخن از تمدن نوین اسلامی می‌شود و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی بر معنویت و تقویت پایه‌های نظام اسلامی تأکید می‌فرمایند به برکت نهال ارزشمند وقف است.

مدیرکل اوقاف گلستان با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی اماکن متبرکه هستند، افزود: در استان گلستان بیش از ۹۰ هزار مسجد و بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه و امامزاده و بیش از سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و ۸۰۰ مسجد و بیش از ۱۲۳ بقعه واجب‌التعظیم وجود دارد.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه در استان با آگاهی و راهبری علمای گلستان از گذشته تاکنون موقوفات زیادی با نیت‌های مختلف به امانت گذاشته شده است، افزود: بیشتر موقوفات استان متعلق به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. این دوره به برکت شهدا و علما دوره طلایی وقف به شمار می‌رود، طوری که ۷۸ درصد موقوفات پس از انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف گلستان با اشاره به اینکه گلستان از جهت تعدد و تکثر موقوفات رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است، بیان  کرد: به برکت وقف در سیل و کرونا و در قالب کمک مؤمنانه بیش از ۱۹۰ هزار بسته معیشتی در گلستان توزیع شد، همچنین بیش از ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر حافظ و قاری قرآن کریم در قالب مراکز مجازی حفظ قرآن در مساجد و امامزادگان شاخص تربیت شدند.

انتهای پیام
captcha